Narcissus og Ekko

09 februar 2008
Kattegatbro?
Inden der tages stilling til, om vi skal have en Kattegatbro, bør vi investere i en bedre kollektiv trafik. Her er nogle forslag til investeringer:
a Renovering af skinnenettet - også med henblik på persontrafik/varetransport til Hamborg, Stockholm, Oslo samt det øvrige Europa.
b Elektrificering og omlægning af visse strækninger.
c Køb af højhastighedstog (med moderne it-faciliteter), der kan nedsætte togtiden fra Århus til København til 2 timer.
d Århus Banegård flyttes ud i fugleflugtslinie fra Skanderborg til Randers. M-bane/bus til centrale steder i Århus området.
e Prisen for den kollektive transport skal være konkurrencedygtig med prisen for biltransport.
Fordele ved dette forslag:
Vi får flere rejsende og varer over på den kollektive transport, hvilket er med til at mindske forureningen.
Vi forbedrer linjeføringen mellem Århus og Trekantområdet, Fyn, og Sjælland.
Der er mulighed for at benytte bæredygtig energi som drivkraft.
Jens Jørn Steiniche
a Renovering af skinnenettet - også med henblik på persontrafik/varetransport til Hamborg, Stockholm, Oslo samt det øvrige Europa.
b Elektrificering og omlægning af visse strækninger.
c Køb af højhastighedstog (med moderne it-faciliteter), der kan nedsætte togtiden fra Århus til København til 2 timer.
d Århus Banegård flyttes ud i fugleflugtslinie fra Skanderborg til Randers. M-bane/bus til centrale steder i Århus området.
e Prisen for den kollektive transport skal være konkurrencedygtig med prisen for biltransport.
Fordele ved dette forslag:
Vi får flere rejsende og varer over på den kollektive transport, hvilket er med til at mindske forureningen.
Vi forbedrer linjeføringen mellem Århus og Trekantområdet, Fyn, og Sjælland.
Der er mulighed for at benytte bæredygtig energi som drivkraft.
Jens Jørn Steiniche
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar